close
آخرین مطالب
  • هاست وردپرس تحویل آنی
  • فود کده
  • سئو

    بازدید :337
    سه شنبه 6 مهر 1395زمان :13:25
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    سئو

    همانگونه که می دانید نگارش مقاله و قرار دادن در وبسایت ها و وبلاگ ها یکی از مهمترین مسائل در سئو می باشد از این رو در این مقاله هفت نکته بسیار مهم برای نگارش یک مقاله موثر در سئو را برای شما بیان خواهیم کرد.

    1.کلمه کلیدی خود را در جستجو ها قرار دهید. اگر میخواهید مطلبی بر روی سایت خود بگذارید باید به خوبی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که گوگل به تلاش شما توجه دارد. بدانید که چه کلمات کلیدی و عبارت هایی مردم برای آنها جستجو میکنند ( به خوبی آنچه که می توانید با آن در رقابت باشید) و خودتان را یک صفحه گسترده کنید. پیگیری کنید که چند بار از کلمات کلیدی در نوشتن مطلب وب خود استفاده می کنید، از ابزار مناسب برای دنبال کردن کلمات کلیدی هدف خود استفاده کنید.

    2. کلمات کلیدی را به کار بگیرید. استفاده کردن از ۲ یا ۳ درصد از کلمات کلیدی در همه مطلب کافی نیست. شما باید کلمه کلیدی اصلی را در عنوان وبلاگ یا مقاله و همینطور در جمله اول و آخر قرار دهید. با انجام این کار کلمات کلیدی در موتور جستجوی کلمات به خوبی به چشم خوانندگان برجسته می شوند. بخاطر داشته باشید کسانی که از موتور جستجو استفاده می کنند به دنبال عبارت مشخصی هستند چون می خواهند درباره آن بیشتر بدانند و یا آن را بخرند، بنابراین اینکه به آنها چیزی که به دنبالش هستند بدهید معنادار است. بازدید بیشتری خواهید داشت اگر این کار را انجام دهید، این یکی از فوت و فن های این حرفه برای نویسندگان حرفه ای مقاله search engine optimization است.

    3. درباره چیزی که مردم به آن توجه می کنند بنویسید. هیچ کسی مثل خودتان نمی داند چه کاری انجام می دهید بنابراین چه نظر و نکته ای دارید که بتوانید به اشتراک بگذارید؟ اگر ندارید، حداقل می توانید اخبار مربوط به کار خود را منتشر کنید. زمانی که تردید دارید، به لیست کلمات کلید سئو خود نگاه کنید، و ببینید که در کدام نوع لیست، لینک یا در عمق کدام پست می توانید کلمات کلیدی را به کار ببرید. از این نترسید که با چند کارشناس مصاحبه کنید، هم اینکه (اگر از آنها نقل قول کنید و تخصص آنها را در پست خود نمایان کنید همانند این است که آنها مطلب شما را در کانال های شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته اند با این روش شما می توانید قدرت نفوذ بیشتری برای افزایش شبکه خود داشته باشید.)

    4. به اندازه کافی طولانی کنید تا به حساب آید ( نوشته های سایت را بهینه سازی کنید) . مطمئن باشید ۱۰۰ کلمه از مطلب تازه بهتر از هیچ مطلب تازه ای است. همچنین موتور جستجو تمایل به دادن اولویت به مقاله ها و وبلاگ های طولانی دارد. سعی کنید حداقل ۳۰۰ کلمه استفاده کنید اما اگر می توانید ۵۰۰ کلمه یا بیشتر استفاده کنید این کار را انجام دهید. تحقیقات متعددی که انجام شده نشان می دهد که موتور جستجو تمایل به توجه مطالبی که حداقل ۲۰۰۰ کلمه اشته باشد دارد. ما این کار را برای خودمان و مشتری هایمان دیده ایم و در دنیای محتوای مطالب بیشتر پست های وبلاگ های معروف حداقل ۱۵۰۰ کلمه دارد.

    5. نوشته مطلب وب خود را بهینه سازی کنید (از نکات سئو و بهینه سازی سایت ). اگر از WordPress به عنوان پلتفرم وبلاگ نویسی خود استفاده می کنید, ابزار روابط عمومی آنلاین رایگان فراوانی (در قالب پلاگین) وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید. در دنیای محتوای مطالب ما از Yoast و Shareaholic در کنار سایر موارد استفادا می کنیم.

    6. کار خود را ویرایش دهید. تنها تفاوت میان نویسنده پیشرفته مقالات سئو و افراد عادی توجه به ویرایش های شخصی است. برنامه هایی مانند Openoffice, Google docs و Microsoft Word این کار را آسان می کند. موج های قرمز و سبز بیشتر آن را کنار می گذارد. داشتن چشمی برای قالب زیبا و دل انگیز نیز مهم است.از پاراگراف های بسیار طولانی و جمله های که چند سطر می شود دوری کنید.

    7. مدیر روابط عمومی آنلاین خود باشید.یک مطلب تازه نوشته و به اشتراک گذاشته اید، این کار نیمه تمام است. آخرین مرحله از نوشتن کامل مطلب وب این است که مدیر روابط عمومی آنلاین خود باشید، در هرجایی که می توانید به مطالبتان لینک دهید. در وبلاگ نظر بدهید و به لینک ها در سایت پاسخ دهید. مطلب خود را به Digg, Reddit و StumbleUpon ارسال کنید. مدیریت رسانه های اجتماعی و نوشتن مطالب وب مرحله به مرحله پیش می رود و به محض زدن دکمه انتشار باید بابت آن رضایت داشته باشید چون مطلب شما منتشر شده است.

    بازدید :389
    دوشنبه 15 شهريور 1395زمان :16:12
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    به دنبال کلمات کلیدی مرتبط باشید.

    با استفاده از نرم افزارهای جستجو کلمه کلیدی٬ یک کلمه و یا دسته ایی از کلمات که به تجارت و برند شما مربوط است را شناسایی کنید و سپس روی کلمه کلیدی مرتبط کار کنید. شناسایی کلمه کلیدی مهم است و به اصطلاح خشت اول کار سئو کلمه کلیدی است اضافه و یا کم کردن حتی یک حرف شما را از آنچه موردنظرتان هست دور می کند. استفاده از کلمه کلیدی مناسب این فرصت را به شما می دهد که دسته های جدید و بخش های تازه در سایت خود بوجود آورید و با استفاده از این دسته ها بتوانید کاربر بیشتری به را سایت خود منتقل کنید. فایده این دسته بندی و بخش کردن اطلاعات سایت این است که کاربران ممکن است به موضوعات شما علاقه مند شوند و لیست اطلاعات شما مورد علاقه آنان باشد. هم چنین کلمه کلیدی را بطور مرتب پیگیری و دنبال کنید. ببنید که الان در چه رتبه ایی قرار دارید و در صفحه چندم جستجو ظاهر می شوید و همین طور سایت های دیگری که در رتبه های نخست قرار دارند را هم بررسی و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه نوع کلمات کلیدی آن ها را به رتبه های نخست و صفحه اول آورده است. این کار به شما بسیار کمک می کند تا بتوانید به صدر نزدیک شوید.

    تشخیص اینکه چه محتوایی مورد نیاز است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید.

    آنچه مد نظر کاربران و استفاده کنندگان است باید دستور کار شما قرار گیرد. ساخت و ایجاد محتوای شما باید بر اساس نیاز کاربر باشد چون شما سایت خود و اطلاعات خود را جز برای استفاده آنان طراحی و بهینه سازی نمی کنید و البته یادتون هم که نرفته٬ محتوا پادشاهه! با شناخت نیاز ، آنگاه باید محتوا را بسازید. سعی کنید محتوا طوری باشد تا عمق نیاز کاربر را براورده کند و ارزشمند باشد طوری که خواندن و استفاده از مطلب شما برای او سودمند باشد. جستجوی کاربران هم بسیار مهم است یعنی اینکه جستجو چه کلمات و عباراتی را شامل می شود و اطلاعات سایت شما نیاز کاربر را برطرف کند. شاید شما روی یک کلمه خاص تمرکز کرده اید و کاربران با هم معنی آن کلمه جستجوی خود را انجام می دهند. یا اینکه آنان درباره مشکلات جستجو می کنند و شما فقط روی کلمات کلیدی بعد از حل مشکل کار کرده اید. برای مثال جستجو درباره سرما و یخ زدگی است و شما درباره گرم کردن و … محتوا نوشته اید.

    هوشیار باشید که روبوت های گوگل سایت شما را قبول کنند.

    برای اینکه کاربران بتوانند به سایت و بلاگ شما بروند و استفاده کنند ابتدا سایت شما باید در دسترس آنها باشد یعنی بتوانند سایت شما را پیدا کنند. محتوایی که شما می سازید هم باید برای کاربر قابل استفاده باشد و در عین حال روبوت ها هم محتوا را قبول کنند. بحث روبوت ها و خزنده ها و اسپایدرها و یا اسم های دیگر بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود. در این جا به بعضی از نکات درباره مقبولیت محتوای شما توسط روبوت اشاره می کنیم:

    . کاری کنید که آسان در دسترس باشید: مطمئن شوید که هیچ صفحه ایی وجود ندارد که دریافتش از صفحه اصلی شما برای کاربران مشکل باشد.

    . سعی کنید که URL شما تا حد امکان کوتاه باشد.

    . روبوت ها نوشته هایی که قسمتی از یک تصویر هستند را ایندکس نمی کنند: سعی کنید نوشته ها خارج از تصویر باشند و همین طور در منبع HTML بصورت نوشته باشد.

    . هوشیار باشید که صفحات شما گاهی مورد خزش قرار گیرد: اگر این طور نباشد به این مفهوم است که گوگل در ایندکس محتوا شما دچار مشکل شده است.

    تمرکز شما روی دریافت لینک باشد تا لایک گرفتن

    واضح است که سیگنال های شبکه های اجتماعی بسیار سودمند است اما از تاثیر لینک ها هم غافل نشوید. برای بدست آوردن بک لینک٬ محتوای شما باید ارزش لینک دادن را داشته باشد و غنی و جذب کننده و ناب باشد.

    در ضمن بهتر است بدانید یک دامین خوب٬ در خاطره ها می ماند و به راحتی نوشته می شود. اگر دامنه شما بدترکیب و بی اسلوب است آن را تغییر دهید. شاید برای بدست آوردن دامنه مناسب و مربوط به فعالیت و کلمه کلیدی مجبور شوید که هزینه کنید اما ارزش این هزینه کردن را دارد.

    اعتبار و مقبولیت خود را در طول زمان با بازاریابی صحیح بدست آورید.

    سعی کنید در فعالیت و تجارت خود به عنوان یک حرفه ایی شناخته شوید. حضور در کنفرانس ها و همایش ها که مربوط به تجارت شماست بسیار اثربخش است. اگر بتوانید خود را صاحب سبک و دارای یک فن بخصوص در فعالیت خود نشان دهید همه خواستار همکاری و ارتباط با شما خواهند شد. اگر تازه شروع کرده اید و توانایی حضور در همایش های تخصصی را ندارید از محله و منطقه خود شروع کنید و نشان دهید که در آن موضوع توانایی دارید. با این روش با دوستان و آشنایان فعال در کار و فعالیت خود آشنا می شوید و می توانید با هم همکاری کنید و به یکدیگر مشورت دهید.

    اگر به این نکته ها توجه کنید و طبق اصول و روش های تخصصی سئو حرکت کنید می توانید یک سئو قوی ایجاد کنید. فقط فراموش نکنید فعالیت های سئو یک کار زمان بر است.

    بازدید :254
    يکشنبه 7 شهريور 1395زمان :11:58
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    سئو

    اگر شما در یک کسب و کار ساختمانی یا محلی هستید باید بدانید که مشتریان بالقوه شما از موتورهای جستجو برای پیدا کردن محصولات و خدمات استفاده نمایند و موتورهای جستجو عملکرد خوبی در ارائه مولفه های مورد نیاز کاربران داشته و نتایج محلی بسیار خوبی در جستجو ها نمایش می یابد. فرض کنید که شما در تهران هستید و دندان درد گرفتید و باید سریعا تحت درمان قرار گیرید. امروزه اولین کاری که انجام میدهید این است که به موتورهای جستجو سر میزنید ‫”دندانپزشکی در تهران” را مینویسید و به بازار محلی حاضر اطراف نگاهی می اندازید و معمولا اینکار را در گوگل انجام میدهید. در نتیجه شما لیستی از کسب و کارهای ناحیه تهران را میبینید که با جستجوی شما انطباق دارد. شما لیست ویژه ای از علایم محل قرارگیری دیده و نقشه ای را میبینید که محل کسب و کارها را نشانتان میدهد. وقتی بر علامتی کلیک میکنید، در ‫نهایت وارد رابط Google Maps میشوید که نقشه ای از نواحی اطراف کسب و کار نشانتان میدهد و اطلاعات و بررسی های بسیاری در سمت چپ قرار دارد.

    چرا باید بدانیم جستجوی محلی چیست

    برای هر کسب و کاری که میبینید، شما میتوانید بر لینک وب سایت کلیک کرده و یا اینکه به ‫یک صفحه کسب و کار Google+ Local بروید که در آن بررسی ها، عکسها و حتی افرادی که در دایره اجتماعی قرار دارند و مربوط به کسب و کار میشوند را میبینید. در نهایت اینکه ، اگر شما دندان پزشکی در تهران باشید این گونه لیست محلی را در موتورهای جستجو نداشته باشید هرگز تماسی دریافت نخواهید کرد. شما چطور کسب و کار خود را در این نتایج جستجوی ویژه یعنی نتایج جستجوی محلی قرار میدهید؟ خب کارهای مختلفی میتوانید انجام دهید، اول از همه اینکه باید یک صفحه Google+ Local بسازید اگر هنوز عضو گوگل پلاس نشده اید، این زمان خوبی برای شروع اینکار است و شما میتوانید فرایند ثبت نام اکانت گوگل پلاس و Google+ Local را برای کسب و کار خود طی کنید. اگر شما یک اکانت Google Places که به Google+ Local متصل شده است دارید تنها کافی است وارد آن شده و برای تغییرات جدید به روز رسانی های لازم را انجام دهید. همچنین از مشتریان نظرشان را در صفحه گوگل پلاس بپرسید. هر چه نظرات بیشتر و مثبتتر باشند، گوگل صفحات شما را در جایگاه بالاتری قرار میدهد .سپس باید مفهوم نقل قول را درک کنیم. هر چیزی که موتورهای جستجو در مورد نام، آدرس یا شماره تلفن یا‫ کسب و کار پیدا میکنند نقل قول به شمار میروند و هر چه نقل قولهای بیشتری ازکسب و کارهایی از منابع با کیفیت بدست آورند موتورهای جستجو بیشتر اعتماد میکنند که این یک جستجوی کاری است و رتبه ی بالاتری میتواند در نتایج کسب کند. وب سایت یک بخش حیاتی از استراتژی بازاریابی است. شما باید مطمئن شوید که صفحات مجزایی برای هر خدمات یا دسته ای از محصولات پیشنهادی دارید و باید مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن در وب سایت شما مشخص شده باشد و البته استراتژی تولید محتوای خود را به یاد داشته باشید و مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبطی دارید تا عملکرد جستجو را دریابید. بر ساختن ، حفظ و رشد صفحه Google+ Local تمرکز کنید و به این صورت نقل قولهای‫ دائمی و با کیفیتی از نامتان، آدرستان و شماره های تلفنتان در وب بدست میاید و تمرکز بر محتوای وب سایت مولفه کلیدی برای موفقیت در جستجوی بومی میباشد.

    بازدید :394
    شنبه 30 مرداد 1395زمان :14:18
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    سئو

    هیچ کس نمی تواند انکار کند که سال ۲۰۱۵ سالی پر از تغییرات بزرگ و هیجان انگیز و در حقیقت از فرش به عرش رسیدن برای سئو بود و زمانی که هنوز خاک روی این تغییرات ننشسته، ما منتظر تغییرهای سال جدید میلادی هستیم.

    حال که توپ جادویی پیشگویی وجود ندارد ما می توانیم از کسانیکه تغییرات اساسی و مهم را تجربه و اندازه گیری کرده اند بهره ببریم. امسال به نظر می رسد سالی باشد که به تکامل روش ها و روند ها در زمینه سئو بینجامد.

    در ادامه به بررسی بعضی از روش ها که در ۱۲ ماه رو به رو مربوط به سئو میشود میپردازیم.

    حقیقت موبایل

    چند بار شنیده اید موبایل در جستجوی اینترنتی از رایانه پیشی گرفته است؟ اینکه آیا این اتفاق افتاده و یا در شرف اتفاق است هنوز جنبه مهم استراتژی سئو موبایل غیر قابل فهم است. حال گوگل تاکید بیشتری در تجربه استفاده کنندگان موبایل دارد. در واقع به هم پیوسته کردن آسان کار کردن موبایل به الگوریتم رتبه بندی جستجوی آن. در ماه اکتبر گزارش استفاده از موبایل به ابزار گوگل وبمستر اضافه شد. سال گذشته گوگل بطور اختصاصی استفاده از یک برچسب بنام mobile friendly در نتیجه جستجوی موبایل را آغاز کرده. به بیان کوتاهتر اگر شما تلاشی برای ارتقا تجربه موبایلی خود نکرده اید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید.

    سئو محتوا مستقل میشود

    اگه یادتون باشه در مورد محتوا و اینکه محتوا مهمترین بخش سئو و رتبه سایت در گوگل است، خیلی صحبت کردیم. حالا در سال ۲۰۱۶ پیش بینی میشه که این موضوع فوق العاده مهمتر بشه و حتی در سازمان ها واحدی مخصوص به این موضوع اختصاص داده بشه!

    رشد تکنیکی سئو

    پارامترهای تکنیکی و تاکتیکی سئو از همیشه مهمتر شده اند مخصوصا از زمانیکه بعضی از زاویه های تکنیکی جدید سئو از آنچه وبمسترها فکر میکنند اهمیتی برای خریدار ایجاد نمیکنند٬ اهمیت خاصی پیدا کرده اند. تحلیل گر روش ها و روندهای گوگل وبمستر، آقای پیر فره از مثال HTTPS استفاده کرده تا این مسئله بهتر مشخص شود. تعداد زیادی از استفاده کنندگان اینترنت نمیدانند که HTTPS چیست و چه تفاوتی با HTTP دارد و چگونه میتواند باعث بهبود استراتژی سئو شود.

    جریمه های ناگوار

    این چیزی است که کسی مایل به شنیدن آن نیست اما نیاز است که همه آن را بشنوند : یک سئو بد بیشتر به تجارت شما ضرر میرساند تا به اندازه ای که یک سئو خوب به شما کمک میکند!

    یک سئو منفی چیز جدیدی نیست اما هر سئو کار حرفه ای و یا بازاریاب باید خود را با آن آشنا کند. جان مولر از مسئولان گوگل اینطور میگوید که یک عملیات کامل مدت ۹ ماه طول میکشد که گوگل یک فایل رد شده را از یک جریمه بازیابی کند که انصافا این زمان زیادی است. پس مراقب سایت خود در برایر سئو کلاه سیاه باشید.

    پذیرفتن و دربرگرفتن فیسبوک و توییتر

    بطور حتمی گوگل پلاس زنده و خوب است اما با تلاش های صورت گرفته قوی هنوز آن میزان محبوبیت را مانند دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر میان کاربران ندارد و میتوان انتظار داشت که گوگل تمرکز بیشتری در فعالیت های شبکه های اجتماعی بزرگ کند.

    کار صحیح را انجام دهید

    راه موفقیت در سئو در سال ۲۰۱۶ این است که کار درست را برای نتایج درست انجام دهید. برای مثال یک وبلاگ را فقط برای اینکه فکر میکنید مجبور هستید منتشر نکنید. یک بلاگ را انتشار دهید چون شما میخواهید چیزی را بگویید و یا به حضار و شنوندگان پیشنهاد دهید. این بسیار مهم است که زمان خود را در دوری از اشتباهات هزینه آور و جریمه ها صرف کنید که این چیز ها در گذر زمان مشکل تر و مشکل تر میشود.

    بازدید :287
    سه شنبه 26 مرداد 1395زمان :13:42
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5


    سئو

    حوزه طراحی وب سایت بر دو بعد استوار است: نوآوری و تقلید.

    اغلب طراحان وب سایت­ها علاقه مند به تصاحب کردن و به کارگیری آخرین متدهای بروز در طراحی و بهبود سئو تا زمانی که این متدها فراگیر شوند، هستند. گاه این نوآوری جای خود را به تعصب بی مورد می دهد. اما توصیه می­شود که با دیدی وسیع تر از تقلید تعصب گرانه به متدهای بروز به این حرفه نگاه کنیم. در این مقاله در مورد شش روش بهبود سئو که همچنان استوار و کارا هستند صحبت می­کنیم.

    هوش مصنوعی

    همان طوری که در مقالات پیشین هم مطرح شده است، " شاه کلید ما، محتوای سایت است.". همچنان، محتوا مهمترین و ارزشمندترین جنبه در طراحی سایت است. در این زمینه باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که کاربران شما ممکن است با دیوایس های مختلف مثل گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ از وب سایت شما استفاده نمایند و لذا باید ترکنش های شما با تمام دیوایس ها سازگار و کاربر پسند باشد. در این زمینه علم هوش مصنوعی متدهای متفاوتی برای اتوماتیک کردن بسیاری از جنبه های طراحی وب سایت ارائه نموده است که بکارگرفتن آن ها برای بهبود کاری به شدت توصیه می­شود.

    تنوع

    نکته کلیدی بعدی در بحث تولید محتوا و بهبود سئو وب سایت­ها تنوع و بروز رسانی مطالبی است که در وب سایت خود ارائه می دهید. در عین توجه به تنوع مطالبی که به شکل های گوناگون مثل فیلم، عکس و انیمیشن ارائه می کنید از اصل " کاربر پسند بودن ناوبری وب سایت " غافل نشوید.

    تصاویر ناب

    در گذشته استفاده کردن از تصاویر موجود و آماده بسیار متدوال بود اما امروزه بکار گرفتن دست نویس ها، دل نوشته ها و طراحی ها و نقاشی های شخصی و ناب موثرتر و بروز است. با رعایت این متد، شما قادر خواهید بود با مرتبط کردن نام تجاری خود با این طرح های ناب در بازار رقابتی پیش رو گام بردارید.

    تجهیزات و گجت های پوشیدنی

    پیشنهاد می شود، که هنگام طراحی سایت خود ریسپانسیو بودن آن در دیوایس های پوشیدنی و گجت ها را در اولویت کار خود قرار دهید. با توجه به رونق استفاده از این دیوایس ها با هدف پیروزی در رقابت توصیه می شود سازگاری با این دیوایس ها را در تمام مراحل کاری خود مدنظر قرار دهید.

    تراکنش های موثر

    با در نظر گرفتن ریسپانسیو بودن وب سایت در موبایل ها، تبلت­ها، ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی، اصل " کاربر پسند" بودن اینترفیس ها و تراکنش های وب سایت به یک اصل اساسی و تاثیر گذار در بهبود رتبه و سئوی شما تبدیل خواهد شد.

    انیمیشن های ناب

    نهایتاً در نگاه اول بحث طراحی وب سایت در واقع به ظاهر وب سایت شما اشاره دارد. به نظر می رسد استفاده کردن از انیمیشن های ناب بهترین گزینه برای بهبود ظاهر وب سایت شما است.

    بازدید :264
    سه شنبه 26 مرداد 1395زمان :13:18
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    به وبلاگ خود خوش امدید
    با سلام.به دنیای ویستا بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز ویستا بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در ویستا بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید. در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در ویستا بلاگ سپری نمایید...
    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    • آرشیو لینک ها
    آمار سایت
    • کل مطالب : 6
    • کل نظرات : 0
    • افراد آنلاین : 1
    • تعداد اعضا : 0
    • بازدید امروز : 2
    • بازدید کننده امروز : 3
    • باردید دیروز : 0
    • بازدید کننده دیروز : 0
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل دیروز : 0
    • بازدید هفته : 3
    • بازدید ماه : 43
    • بازدید سال : 471
    • بازدید کلی : 7208
    کدهای اختصاصی